dijous, 26 de setembre del 2013

Les bibliotecàries col·laboren

Aquest curs la Txelo continua tenint ganes de participar des del blog amb les seves aportacions i enriquir les nostres trobades.
Moltes gràcies. Tenim unes bibliotecàries fantàstiques!
Avui ens fa unes recomanacions sobre escriptors europeus.

AUTORS EUROPEUS
Benvingudes al nou curs.
Aquesta temporada veig que heu ampliat molt el cercle...  Ara arribareu a autors de tot
el món, i m’agrada.


La primera lectura ha estat dedicada a escriptors europeus i us volia recomanar alguns
que realment m’han agradat, els que conec des de fa temps i els que he descobert no
fa gaire, la biblioteca és tot un món encara que hi treballis.
Desconec si heu llegit aquests autors, jo he passat molt bones estones amb ells. No són
per atipar-se de riure, tot el contrari, però arriben al cor.


Alessandro Baricco (Torí, 1958)
Considerat un dels grans escriptors de la seva generació. És autor d’assaig, de novel·la i de nombrosos articles. L’any 1994 va fundar una escola d’escriptura a la seva ciutat. D ’ell m’han agradat, Seda, Novecento , Tierras de cristal i Sense sang. El proper que em llegiré serà Homero. Ilíada.

Imre Kertész (Budapest, 1929)

Premi Nobel de Literatura 2002. Ha treballat com a periodista, traductor, autor de comèdies  i guionista cinematogràfic. Entre les obres que he llegit trobem,  Cartas a Eva Haldimann, Kaddish pel fill no nascut,  aquesta és la que em va fer descobrir Kertész,  Yo, otro : crónica del cambio i Liquidació. Autèntiques joies.

Irène Némirovsky (Kiev, 1903- Auschwitz, 1942)

Gairebé tota la seva obra és autobiogràfica. Gràcies a les seves filles, que durant dècades van guardar una maleta plena de manuscrits, hem tingut la sort de poder llegir aquesta gran escriptora.  El ball, David Golder, Els gossos i els llops, Un infant prodigi, Jezabel i Suite francesa. De ben segur que llegiré els que em falten. Exquisida, indispensable.

Stefan Zweig (Viena, 1882-Petrópolis (Brasil), 1942) 

Va escriure biografies, relats curts i novel·les. Descriu els sentiments d’una manera colpidora, no deixa ningú indiferent.  24 hores de la vida d'una dona, Amok, Carta d'una desconeguda, la meva iniciació amb Zweig, si el llegiu entendreu el perquè de la meva passió per aquest autor, Novel·la d'escacs, una altra joia. Anti- bel·licista convençut, es va suïcidar a Brasil desesperat pel futur europeu i  l’extensió del nazisme.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada